Κατηγορία Απρίλιος, 2018

Άρθρο Προέδρου ΕΣΕΕ & ΕΒΕΠ αναφορικά με το νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων GDPR

0

Το αντικείμενο του γενικού Κανονισμού, το κόστος μη συμμόρφωσης, ποιους αφορά, ποιες υποχρεώσεις ανακύπτουν, καθώς επίσης και τα προβλήματα που πρέπει να απαντηθούν απασχολούν τους φορείς της αγοράς, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ο Eυρωπαϊκός Kανονισμός 2016/679 (General Data Protection Regulation, GDPR) ψηφίστηκε στις 27.04.2016 και τίθεται σε υποχρεωτική εφαρμογή για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 25.05.2018, διαμορφώνοντας ένα ενιαίο νομικό πλαίσιο, χωρίς την ανάγκη ψήφισης εθνικής νομοθεσίας και καταργώντας την υφιστάμενη νομοθεσία, ενώ έχει τεθεί προς δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 5 Μαρτίου 2018. Αφορά όλες τις ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις, καθώς και τις κρατικές αρχές, που με οποιονδήποτε τρόπο συγκεντρώνουν, επεξεργάζονται και, εν γένει, διαχειρίζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα πελατών, σχετιζόμενων με τους πελάτες τους, εργαζομένων, συνεργατών ή άλλων φυσικών προσώπων. Ως εκ τούτου, υπόκεινται στην τήρησή του όλες οι επιχειρήσεις, εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον τα δεδομένα αφορούν Ευρωπαίους πολίτες. Αξίζει να επισημάνουμε πως ο νέος Κανονισμός αυξάνει σημαντικά τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων, ενώ σε περίπτωση παράβασής του προβλέπονται σημαντικά αυξημένα πρόστιμα που, ανάλογα με το είδος και το μέγεθός της, φθάνουν έως τα 20 εκατομμύρια ευρώ ή το 4% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών. Για παράδειγμα, δεν θα μπορούμε πλέον να προσθέτουμε νέες διευθύνσεις στις ατελείωτες λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να στέλνουμε μη στοχευμένες επικοινωνίες σε όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει και πρέπει όλοι μας να έχουμε κατά νου, είναι πως η συγκατάθεση θεωρείται απαραίτητη και ζωτικής σημασίας για το νέο Κανονισμό. Τέλος, θα ήθελα να τονίσω ότι με μία σειρά πρωτοβουλιών ενημέρωσης, θα προσπαθήσουμε να προετοιμάσουμε το έδαφος και να σταθούμε αρωγός σε ό,τι σχετικό μας απασχολήσει μελλοντικά. Ευελπιστώ πως θα μπορέσουμε να συμμορφωθούμε με τις απαιτήσεις, αξιοποιώντας τις κατάλληλες λύσεις με τον περιορισμό των διαδικασιών στις μικρές επιχειρήσεις. Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου απαιτεί την ύπαρξη υπευθύνου δεδομένων που θα οργανώσει άμεσα τη διαδικασία, υποστηρίζοντας και καθοδηγώντας την υλοποίηση μέσα από μία ολιστική συμμόρφωση και με τη δημιουργία αρχείου ενεργειών επεξεργασίας. Θα πρέπει, επίσης, να αξιολογεί τις επιπτώσεις προστασίας δεδομένων εντοπίζοντας άμεσα όλους τους πιθανούς κινδύνους (Privacy Impact Assessment). Είναι δε ουσιώδες, να αναπτύξει πολιτικές και διαδικασίες προστασίας προσωπικών δεδομένων, σε ένα πλήρες Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικών Δεδομένων. Ολοκληρώνοντας, επισημαίνω ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν επιθεωρήσεις ετοιμότητας (Compliance Audit), ως προς το νέο Κανονισμό, ενώ θα πρέπει να υπάρξει πιστοποίηση και επαλήθευση της συμμόρφωσης με βάση τα διεθνή πρότυπα που έχουν οριστεί.

Αργία Πρωτομαγιάς

0

H Πρωτομαγιά 1η Μαΐου 2018 καθιερώθηκε από πέρυσι ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας και ως εκ τούτου για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες ισχύουν όλα τα προβλεπόμενα για μία υποχρεωτική αργία.
Ο καθορισμός της Πρωτομαγιάς (1ης Μαΐου), ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας νομοθετήθηκε με το NOMO 4468/2017 – ΦΕΚ Τεύχος Α 61/28.04.2017. Σύμφωνα με τη σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης» και άλλες διατάξεις στο Άρθρο 14 η παρ. 1 του άρθρου 1 του α.ν. 380/1968 (Α ́ 85), αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η 1η Μαΐου καθορίζεται ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας.
Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μετατίθεται η αργία της 1ης Μαΐου σε άλλη εργάσιμη ημέρα, εφόσον συμπίπτει με Κυριακή, με ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας ή με τη Δευτέρα του Πάσχα.»
2. Το άρθρο 7 του ν. 74/1975 (Α 139) καταργείται.»
Το τι ισχύει για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες είναι σε όλους μας γνωστό.
Ο καθορισμός με τον παραπάνω νόμο 4468/2017 της πρωτομαγιάς 2018 ως υποχρεωτικής αργίας σημαίνει ότι κατά την ημέρα της Πρωτομαγιάς, εκτός των επιχειρήσεων που επιτρέπεται να λειτουργούν κατά τις Κυριακές και αργίες, απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων και η λειτουργία των επιχειρήσεων γενικότερα. Εάν κατά την ημέρα αυτή δεν λειτουργήσει η επιχείρηση, οι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο θα πάρουν το ημερομίσθιό τους χωρίς καμιά προσαύξηση, ενώ οι αμειβόμενοι με μισθό θα λάβουν κανονικά τον μισθό τους. Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με ημερομίσθιο και θα εργαστούν την Πρωτομαγιά, δικαιούνται να λάβουν το ημερομίσθιο τους και προσαύξηση 75% υπολογισμένη στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν.

ΕΑΡΙΝΕΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2018

0

Φέτος, οι δεκαήμερες ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν την Τετάρτη, 2 Μαΐου (καθώς η πρωτομαγιά είναι υποχρεωτική αργία) και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων είναι η Πέμπτη, 10 Μαΐου 2018.

Τα καταστήματα στην πόλη μας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή 6 Μαΐου με το εξής ωράριο :  11:00 – 16:00.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουν οι συνάδελφοι έμποροι για τη τήρηση του δεκαημέρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων (02/05 – 10/05/2018) ώστε να μην υπάρξουν κρούσματα παραβίασης από ανακοινώσεις παράτασης των εκπτώσεων  στην πόλη μας. Είναι σημαντικό τα καταστήματα να ακολουθούν την προσήκουσα διενέργειά των εκπτώσεων σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014 «κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης».  Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένη, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.»

Σύμφωνα με πληροφόρηση που είχαμε από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου, σε ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν κατά τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.  Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.  Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει κανείς δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν θα ισχύει για πάντα.  Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους συναδέλφους που θα συμμετάσχουν στις φετινές εαρινές εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν, εάν το επιθυμούν, ποσοστό έκπτωσης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.  Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.»

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου ευελπιστεί το δεκαήμερο των εκπτώσεων να είναι ωφέλιμο για την οικονομία της αγοράς, οι επιχειρήσεις και τα εμπορικά καταστήματα της πόλης μας διαθέτουν τα προϊόντα υψηλής ποιότητας σε προσφέρουσες τιμές, δημιουργούν σχέση εμπιστοσύνης κι ανταπόδοσης με τον καταναλωτή και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας.

Ευχόμαστε  σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές εκπτώσεις, καλές αγορές και καλές δουλειές.