ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΟΛΟΥ

Δημοσιεύθηκε 28.11.2016 από τη

0

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου ενημερώνει τα μέλη του και το καταναλωτικό κοινό της περιοχής μας, ότι την Δευτέρα 5/12/2016, παραμονής της αργίας του Αγ. Νικολάου, Πολιούχου της πόλης μας, τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά το απόγευμα, με ωράριο 17:00-21:00.

Σκοπός της απόφασης αυτής είναι η τόνωση της αγοράς, λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας τουριστών τις ημέρες αυτές στο Νομό μας, αλλά και η καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών , ώστε να μπορέσουν να κάνουν τις αγορές τους για την μεγάλη εορτή του Αγ. Νικολάου. Το άνοιγμα των καταστημάτων είναι προαιρετικό.

 

Υπενθυμίζουμε , ότι στις 6 Δεκεμβρίου, ημέρα εορτασμού του Πολιούχου μας Αγίου Νικολάου, η αγορά του Βόλου θα παραμείνει κλειστή .

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ 2016-2017

Δημοσιεύθηκε 25.11.2016 από τη

0

Κυριακή     11/12/16                               11:00 – 15:00

Δευτέρα      12/12/16                                 08:30 – 14:30

Τρίτη           13/12/16                     08:30 – 14:00         17:00-21:00

Τετάρτη      14/12/16                                08:30 – 14:30        

Πέμπτη        15/12/16                   08:30 – 14:00         17:00-21:00

Παρασκευή 16/12/16                   08:30 – 14:00         17:00-21:00

Σάββατο     17/12/16                                 08:30 – 14:30

Κυριακή   18/12/16                              11:00 – 19:00

Δευτέρα    19/12/16                    09:00 – 14:00        17:00-21:00

Τρίτη        20/12/16                    09:00 – 14:00        17:00-21:00

Τετάρτη   21/12/16                    09:00 – 14:00         17:00-21:00

Πέμπτη   22/12/16                    09:00 – 14:00         17:00-21:00        

Παρασκευή 23/12/16                09:00 – 14:00         17:00-21:00        

Σάββατο      24/12/16                              10:00 – 19:00

Κυριακή     25/12/16                         ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Δευτέρα     26/12/16                                   ΑΡΓΙΑ

Τρίτη            27/12/16                09:00 – 14:00         17:00-21:00

Τετάρτη       28/12/16                09:00 – 14:00         17:00-21:00

Πέμπτη        29/12/16                09:00 – 14:00         17:00-21:00

Παρασκευή 30/12/16                09:00 – 14:00         17:00-21:00

Σάββατο     31/12/16                                   10:00 – 19:00

Κυριακή      01/01/17                          ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

Δευτέρα      02/01/17                                 ΚΛΕΙΣΤΑ*

                                                                                                

ÛΣε αντικατάσταση της Κυριακής 18/12/16

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΟΛΟΥ

Δημοσιεύθηκε 23.11.2016 από τη

0

Η εμπορική αγορά του Βόλου προετοιμάζεται, εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική περίοδο για τη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων, την οποία περιμένουν με έντονο ενδιαφέρον οι έμποροι αλλά και οι καταναλωτές και ήδη οι πρώτες Χριστουγεννιάτικες βιτρίνες στολίστηκαν.

Από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου αποφασίστηκε και φέτος να διοργανωθεί ο διαγωνισμός «Καλύτερη Χριστουγεννιάτικη Βιτρίνα» για τα καταστήματα-μέλη του Συλλόγου. Η αξιολόγηση θα γίνει από επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχει κι η Ένωση Καταναλωτών Βόλου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους τηλεφωνικά έως την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου, στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου τηλ:24210-25479 & 24210-22366 ή στο e-mail: info@esv.gr . Τα καταστήματα των μελών του ΔΣ δεν συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

 

Επίσης, προτρέπουμε τους επιχειρηματίες να στολίσουν τα καταστήματά τους, τοποθετώντας στην είσοδο την κόκκινη μοκέτα, όπως είθισται να γίνεται τα τελευταία χρόνια και πραγματικά δίνει μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα γιορτινή εικόνα. Το κόστος είναι χαμηλό και οι έμποροι μπορούν να πάρουν προσφορές από τις αντίστοιχες τοπικές επιχειρήσεις.

Ο στολισμός θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τέλος Νοεμβρίου, καθώς την 1η Δεκεμβρίου 2016 θα γίνει η επίσημη φωταγώγηση της πόλης από τον Δήμο Βόλου και η αγορά μας θα πρέπει να είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους τουρίστες, επισκέπτες αλλά και τους καταναλωτές της πόλης μας.

 

 

 

 

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Δημοσιεύθηκε 27.10.2016 από τη

0

Ανακοινώνεται   το ωράριο λειτουργίας της αγοράς, το οποίο θα ισχύει από 1η Νοεμβρίου στα καταστήματα του Βόλου και της Νέας Ιωνίας και ήδη διανέμεται δωρεάν στα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου.

ΗΜΕΡΑ ΠΡΩΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 8:30 – 14:30 ΚΛΕΙΣΤΑ
ΤΡΙΤΗ 8:30 – 14:00 17:00 -21:00
ΤΕΤΑΡΤΗ 8:30 – 14:30 ΚΛΕΙΣΤΑ
ΠΕΜΠΤΗ 8:30 – 14:00 17:00 -21:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8:30 – 14:00 17:00 -21:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 8:30 – 14:30 ΚΛΕΙΣΤΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΛΕΙΣΤΑ

 

 

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου προτείνει τα καταστήματα της πόλης του Βόλου την Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016, να λειτουργήσουν  11:00 -16:00  καθώς σύμφωνα με το Νόμο επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων  την πρώτη Κυριακή εκπτώσεων.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΣΕΕ-Φθινοπωρινή Ενδιάμεση Εκπτωτική Περίοδος Νοεμβρίου 2016

Δημοσιεύθηκε 26.10.2016 από τη

0

Με την ευκαιρία της διενέργειας των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων που θα ξεκινήσουν την 1 Νοεμβρίου και θα λήξουν στις 10 Νοεμβρίου 2016, η ΕΣΕΕ με επιστολή της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή αυτών.

Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης εγκυκλίου έχει ως εξής:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4177/2013, η ενδιάμεση «φθινοπωρινή» εκπτωτική περίοδος είναι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Οι 10 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Κατ’ ακολουθία, ως ημέρα έναρξης του δεκαημέρου είναι η Τρίτη, 1 Νοεμβρίου και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2016.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Παράλληλα με τα ως άνω, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4177/2013, τα καταστήματα κάθε είδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου, πρώτη Κυριακή της συγκεκριμένης ενδιάμεσης εκπτωτικής περιόδου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την Κυριακή αυτή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994).

Παρακαλούνται οι Εμπορικοί Σύλλογοι να ενημερώσουν την ΕΣΕΕ για την επισκεψιμότητα των καταναλωτών και την γενικότερη ανταπόκριση που θα έχει στην αγορά τους η δυνατότητα προαιρετικού ανοίγματος την Κυριακή, 6 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΣΕΕ-Παρεμβάσεις ΕΣΕΕ στην Επίτροπο Διεθνούς Εμπορίου στο ΔΣ της EuroCommerce

Δημοσιεύθηκε 13.10.2016 από τη

0

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, 13 τρέχοντος, στις Βρυξέλλες, το Διοικητικό Συμβούλιο της Eurocommerce, της εργοδοτικής οργάνωσης που εκπροσωπεί τα συμφέροντα έξι εκατομμυρίων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων λιανικού, χονδρικού και διεθνούς εμπορίου σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην συνεδρίαση, την Ελλάδα εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης και ο Γενικός Γραμματέας της Συνομοσπονδίας κ. Γιώργος Καρανίκας. 

 

Στο Συμβούλιο συμμετείχε και η Επίτροπος κα Cecilia Malmström, με αποκλειστική αρμοδιότητα σε επίπεδο ΕΕ το Διεθνές Εμπόριο, το χαρτοφυλάκιό της οποίας περιλαμβάνει πολυμερείς (ΠΟΕ) και διμερείς εμπορικές διαπραγματεύσεις (συμπεριλαμβανομένης της ΤΤΙΡ) και τον εκσυγχρονισμό των μέσων εμπορικής άμυνας της ΕΕ (αντιντάμπινγκ). Η EuroCommerce από το διορισμό της Επιτρόπου το 2014, έχει στενές σχέσεις με την ομάδα της και τις υπηρεσίες της, ενώ η ίδια έχει μιλήσει συχνά σε συνεδριάσεις της EuroCommerce, σε συνδυασμό με την Ένωση Εξωτερικού Εμπορίου. Το 2015 η κα Malmström κατέθεσε μια νέα μεσοπρόθεσμη στρατηγική για την εμπορική πολιτική της ΕΕ, που επιδιώκει να προσαρμόσει την εμπορική προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ταχέως μεταβαλλόμενη πραγματικότητα της παγκόσμιας αλυσίδας αξίας. Η EuroCommerce διαμόρφωσε ένα έγγραφο πολιτικής γενικών κατευθύνσεων, θέτοντας βασικές προτεραιότητες για μια ελεύθερη, ευέλικτη, απλή και προβλέψιμη εμπορική πολιτική. Το έγγραφο αυτό επίσης υπογράμμιζε τα νέα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, δίνοντας παράλληλα νέα έμφαση στις υπάρχουσες πολιτικές. Αυτές περιελάμβαναν:

  • Υπηρεσίες που ενσωματώνονται σε αγαθά («Λειτουργία 5»): Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, η ΕΕ επιβάλλει εισαγωγικούς δασμούς για τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ασία, ενώ η τεχνογνωσία και ο σχεδιασμός λαμβάνει χώρα στην ΕΕ. Οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς και η βιομηχανία ενδιαφέρονται για τη μείωση της τελωνιακής αξίας των εισαγόμενων προϊόντων από το μερίδιο της Ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας και των υπηρεσιών που περιέχονται σε αυτά.
  • Διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο: Προς το παρόν, το ηλεκτρονικό εμπόριο με τρίτες χώρες εξακολουθεί να είναι υπερβολικά περίπλοκο, δαπανηρό και επικίνδυνο, ιδίως για τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Η εμπορική πολιτική μπορεί να βοηθήσει στη διευκόλυνση των εξαγωγών μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
  • Αντιντάμπινγκ: Τα μέσα εμπορικής άμυνας της ΕΕ έχουν απομακρυνθεί από την άμυνα κατά των επιδοτούμενων εξαγωγών από τρίτες χώρες και έχουν μεταβληθεί σε ένα εργαλείο προστατευτισμού για να βοηθήσουν τους λιγότερο ανταγωνιστικούς παραγωγούς της ΕΕ. Η EuroCommerce εργάζεται για να περιορίσει το πεδίο εφαρμογής και τον αντίκτυπο των μέτρων αντιντάμπινγκ και των μέτρων κατά των επιδοτήσεων στους εισαγωγείς της ΕΕ.
  • Εκσυγχρονισμός της εμπορικής άμυνας: Ως αποτέλεσμα του θέματος που αναφέρθηκε στο προηγούμενο σημείο, οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό των μέσων εμπορικής άμυνας απέτυχε λόγω της έλλειψης συναίνεσης μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και μεταξύ των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην επιτροπή εμπορίου και τα κράτη μέλη προσπάθησαν να διατηρήσουν τον λεγόμενο “κανόνα των λιγότερων δασμών” (ο οποίος κρατά τους δασμούς αντιντάμπινγκ της ΕΕ σε συγκριτικά χαμηλά επίπεδα) και εισάγει μια «ρήτρα αποστολής» για να απαλλάξει τα εμπορεύματα που έχουν ήδη αγοραστεί από τους εισαγωγείς και αποστέλλονται στην Ευρώπη από υψηλότερους δασμούς αντιντάμπινγκ κατά την άφιξή τους. Χώρες υπέρ του προστατευτισμού και ευρωβουλευτές ζήτησαν την καθιέρωση αναδρομικών φόρων (όπως συνέβη πρόσφατα σε ορισμένες εισαγωγές χάλυβα από την Κίνα) και λιγότερες προϋποθέσεις για την επιβολή δασμών αντιντάμπινγκ.
  • Καθεστώς οικονομίας της αγοράς (ΚΟΑ) για την Κίνα: Το θέμα αυτό συζητήθηκε από το Συμβούλιο τον Ιούνιο. Όταν η Κίνα εντάχθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) το 2001, η ΕΕ και άλλες χώρες ανέλαβαν τη δέσμευση να αναγνωρίσουν τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας ως οικονομία της αγοράς 15 χρόνια αργότερα, δηλαδή τον Δεκέμβριο του 2016. Η ΕΕ προετοιμάζει τώρα την απόφαση. Αντικειμενικά, η Κίνα δεν πληροί τα ουσιαστικά κριτήρια για την αναγνώρισή της ως οικονομία της αγοράς. Δεδομένου ότι αυτό το καθεστώς θα μειώσει τα περιθώρια δασμών αντιντάμπινγκ, οι βιομηχανίες του χάλυβα και άλλοι κλάδοι της ΕΕ που πλήττονται από τις κινεζικές εξαγωγές, άσκησαν πιέσεις για τη μη αναγνώριση της Κίνας ως οικονομίας της αγοράς. Εμπλεκόμενοι ενδιαφερόμενοι φορείς του εμπορίου όπως η EuroCommerce είναι υπέρ της αναγνώρισης, παρά το γεγονός ότι έχουν επίγνωση των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν, όπως για παράδειγμα αυτά της βιομηχανίας του χάλυβα. Η Κομισιόν μπορεί να προβεί στην αναγνώριση μαζί με κάποια «συνοδευτικά μέτρα», όπως είναι η μείωση του πεδίου εφαρμογής του κανόνα «λιγότερων δασμών». Αυτό θα έκανε εφικτό η ΕΕ να επιβάλει σημαντικά υψηλότερους δασμούς αντιντάμπινγκ σε μελλοντικές κινεζικές εισαγωγές.
  • Διαπραγματεύσεις του ΠΟΕ: Η EuroCommerce είναι ένθερμος υποστηρικτής του ΠΟΕ, διότι καμία άλλη εμπορική συμφωνία δεν μπορεί να προσφέρει μια παρόμοια εμπορική πολιτική πολυμερών εφαρμόσιμων κανόνων που χαρακτηρίζονται από σαφήνεια. Μετά το Γύρο Διαπραγματεύσεων της Ντόχα, που ξεκίνησε το 2001 και την αποτυχία να καταλήξουν σε συναίνεση, η EuroCommerce υποστηρίζει την έναρξη των διαπραγματεύσεων για νέα ζητήματα, ιδίως σε εκείνους τους κλάδους που σχετίζονται με τις παγκόσμιες αλυσίδες αξίας: διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο, «Λειτουργία 5» και τους κανόνες προέλευσης, αλλά χρειάζονται περισσότερα να γίνουν στη Γενεύη τους επόμενους μήνες για να προχωρήσει η διαδικασία.
  • Οι διμερείς εμπορικές διαπραγματεύσεις: Ενώ η EuroCommerce έχει στις προτεραιότητές της το πολυμερές πλαίσιο του ΠΟΕ, υποστηρίζει επίσης κάθε πρόοδο που μπορεί να γίνει μέσα από διμερείς ή πολυμερείς εμπορικές διαπραγματεύσεις, όπως ΤΤΙΡ, CETA, με την Ιαπωνία, την Ινδία κ.λπ. Ωστόσο, τμήματα της κοινωνίας των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρούν ότι είναι δύσκολο να προκύψουν οφέλη από εμπορικές συμφωνίες όπως ΤΤΙΡ και CETA σχετικά με το περιεχόμενο και τη διαδικασία. Η EuroCommerce έχει ενώσει τις δυνάμεις της με εμπορικές ενώσεις της ΕΕ που έχουν θέση και άποψη για την Επιχειρηματική Σύμπραξη της ΕΕ για την ΤΤΙΡ. Η ΕΣΕΕ όμως παρακολουθεί στενά τις διαπραγματεύσεις και θα τοποθετηθεί μόνο εφόσον εξελίσσονται υπέρ της Ελλάδας.

 

Τα σημεία παρέμβασης του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη κατά τη συζήτηση με την Επίτροπο για το Διεθνές Εμπόριο κα Cecilia Malmström για την TTIP ήταν τα εξής:

  • Η ΤΤΙΡ έχει γίνει ένα από τα πιο καυτά πολιτικά θέματα στην Ευρώπη. Η ελληνική κυβέρνηση είναι ενάντια στη συμφωνία ΤΤΙΡ, εάν δεν εξασφαλίζει αυξημένη προστασία για τα βασικά γεωργικά προϊόντα με γεωγραφικούς δείκτες.
  • Οι ΗΠΑ έχουν παραδεχθεί ότι οι γεωγραφικές ενδείξεις «δεν είναι ένα εύκολο θέμα» στην ΤΤΙΡ. Η συμφωνία όμως δεν εξασφαλίζει τη προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων και αυτό είναι ένα ευαίσθητο θέμα για τα ελληνικά συμφέροντα. Ως ΕΣΕΕ δεν μπορούμε να δεχθούμε μια συμφωνία, μέσω της οποίας απαξιώνονται τα υψηλής ποιότητας γεωργικά προϊόντα του τόπου μας και γενικότερα δημιουργούν ανάπτυξη και προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινότητες, που θα πρέπει να προστατεύουν.
  • Συγκεκριμένη αναφορά έγινε στην υπόθεση της φέτας, ενός προϊόντος, το οποίο μπορεί να παραχθεί μόνο σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές και υπό ειδικές συνθήκες και προϋποθέσεις. Θα πρέπει λοιπόν να προστατεύεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και αυτό συνδέεται με τη σήμανση προέλευσης. Μπορεί το προϊόν να προστατεύεται στην ΕΕ, αλλά έχει υποστεί κατάχρηση και σφετερισμό από εταιρείες τρίτων χωρών κατά το παρελθόν και αυτή είναι μια από τις κύριες ανησυχίες μας.
  • Ως εθνική οργάνωση έχουμε επίσης βαθιές ανησυχίες σχετικά με διάφορες πτυχές της συμφωνίας για την ανάπτυξη, την απασχόληση και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Κυρίως επειδή φαίνεται ότι η ΤΤΙΡ είναι μια προσπάθεια από τις πολυεθνικές εταιρείες να εξασφαλιστεί το άνοιγμα και η απελευθέρωση των αγορών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, προς αποκλειστικό όφελος τους.
  • Ως κρίσιμα ζητήματα, θεωρούμε την αμοιβαιότητα στην απελευθέρωση των δημόσιων συμβάσεων, τα θέματα της ναυτιλίας, τα αγροτικά προϊόντα με γεωγραφική ένδειξη, τη προστασία των καταναλωτών από τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα και ζητήματα της προστασίας του περιβάλλοντος.

 

Στο ΔΣ της EuroCommerce επίσης συζητήθηκε κατά πόσο υπάρχει ανάγκη να επανεξεταστούν τα επιχειρήματα για τη σήμανση προέλευσης (origin labeling) των τροφίμων και διαρκών προϊόντων και αποφάσισε να διατηρήσει μια στάση αναμονής. Τόσο το 2005 όσο και το 2013 η ΕΕ υπέβαλε πρόταση που προέβλεπε την υποχρεωτική «made in» ετικέτα για εισαγόμενα προϊόντα εκτός ΕΕ, όπου παραγωγοί και κατασκευαστές εντός ΕΕ αντιμετώπιζαν προβλήματα επικαλούμενοι τη γεωργική κρίση, και την οδηγία για ασφάλεια των προϊόντων. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή σταμάτησε και τις δύο φορές στο Συμβούλιο της Ευρώπης εξαιτίας της διαφωνίας των χωρών-μελών και παραμένει ένα αμφιλεγόμενο θέμα. Σύμφωνα όμως με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου το 2014, το 84% των πολιτών της ΕΕ θεωρούν απαραίτητη την αναγραφή προέλευσης του γάλακτος, το 88% του κρέατος και άνω του 90% των επεξεργασμένων τροφίμων. Αντίστοιχα σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν η υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης θα προκαλούσε επιπλέον κόστος 10-15% ενώ δεν θα εξασφάλιζε τη ποιότητα και προτάθηκε είτε η εθελοντική σήμανση, είτε ειδική ετικέτα για προϊόντα προέλευσης εκτός ΕΕ. Το γνωμοδοτικό όμως ψήφισμα των ευρωβουλευτών δεν συμμερίζεται την άποψη αυτή και επιμένει στην υποχρεωτική αναγραφή για τρεις κατηγορίες· το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα επεξεργασμένα τρόφιμα που αποτελούν πάνω από το 50% της παραγωγής τροφίμων στην ΕΕ. Η επίσημη ελληνική θέση είναι η υποχρεωτική αναγραφή της χώρας προέλευσης του γάλακτος και σε προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ που προστατεύονται εντός της ΕΕ, αλλά όχι σε τρίτες χώρες. Η ΕΣΕΕ θεωρεί την υποχρεωτική αναγραφή σε επίπεδο ΕΕ, ωφέλιμη για το ελληνικό εμπόριο.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΣΕΕ-Δίκαιη μεταχείριση των μικρών επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με μεγάλους ομίλους που πτωχεύουν ή διασώζονται με ρύθμιση, ζητάει η ΕΣΕΕ από το ΥΠΟΙΚ.

Δημοσιεύθηκε 10.10.2016 από τη

0

Με επιστολή της που απέστειλε προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργο Πιτσιλή, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ζητάει την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, στους οποίους έχουν οφειλές οι μεγάλοι όμιλοι που πτωχεύουν ή τίθενται σε διαδικασία εξυγίανσης, μέσω της δυνατότητας έκδοσης πιστωτικού τιμολογίου με όλο το ποσό της οφειλής και του αναλογούντος ΦΠΑ.

Το περιεχόμενο της εν λόγω επιστολής έχει ως εξής:

«Όπως ήδη γνωρίζετε, η ΕΣΕΕ έχει ήδη ενημερώσει το σύνολο του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για τις παρενέργειες και το σοκ που υφίστανται οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που είχαν συνεργασία με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους ομίλους που χρεοκόπησαν και αφορά κυρίως στην πολιτική επιβολής του ΦΠΑ, που δεν εισέπραξαν ποτέ.

Συγκεκριμένα, οι ανέγγυοι πιστωτές, δηλαδή οι πάσης φύσεως προμηθευτές της κάθε εταιρείας που πτώχευσε, επωμίζονται, μόνοι τους, το βάρος των απαιτήσεων τους έναντι της εταιρείας. Το ποσό αυτό, που αδυνατούν πλέον να διεκδικήσουν, περιλαμβάνει την αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών, το φόρο επί του κέρδους που δεν εισέπραξαν ποτέ και βεβαίως τον ΦΠΑ 24% που έχουν ήδη καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο, επίσης χωρίς να τον έχουν εισπράξει.  Είναι προφανές ότι από τις σοβαρές απώλειες οφειλών και τζίρου, πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλονίζονται, αντιμετωπίζοντας πλέον προβλήματα βιωσιμότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ σας υποβάλλει ένα συγκεκριμένο και απόλυτα δίκαιο -υπό τις περιστάσεις- αίτημα για την αποφυγή του «ντόμινο» λουκέτων στην αγορά. Συγκεκριμένα, σε περιπτώσεις βεβαιωμένων απωλειών λόγω πτωχεύσεων πελατών, προτείνουμε να επιτρέπεται στην συνεργαζόμενη επιχείρηση, η έκδοση πιστωτικού τιμολογίου με όλο το ποσό της οφειλής και του αναλογούντος ΦΠΑ.

Με βάση την πρόταση αυτή, καλούμε το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει στις αναγκαίες προς τούτο νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν τουλάχιστον στις υποχρεώσεις προς το Δημόσιο, έναντι του οποίου υπήρξαν συνεπείς, παρά το γεγονός ότι ουδέποτε εισέπραξαν τις τιμολογηθείσες αξίες. Με αυτό τον τρόπο θα αποτρέψουμε την διόγκωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αναστέλλουν την λειτουργία τους, ως παράπλευρες απώλειες από τις πρόσφατες πτωχεύσεις μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και διάσωσης ομίλων μετά από συμφωνίες εξυγίανσης που προβλέπουν «κούρεμα» των οφειλών τους σε προμηθευτές (περίπτωση Μαρινόπουλου).

Έχουμε την βεβαιότητα ότι αντιλαμβάνεστε την λογική αλλά και την πρακτική αξία του αιτήματός μας και θα προχωρήσετε αμέσως σε όλα τα αναγκαία για την υλοποίησή του μέτρα.»

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:

«Είναι σημαντικό ότι, τελευταία στιγμή διασώθηκε ο όμιλος Μαρινόπουλου και οι 12.500 θέσεις εργασίας που προσφέρει, όμως εξίσου σημαντικό είναι να εξασφαλιστεί και η διάσωση των χιλιάδων μικρών προμηθευτών της εταιρείας.

Η πρόταση της ΕΣΕΕ για την δυνατότητα έκδοσης πιστωτικού τιμολογίου με όλο το ποσό της οφειλής και του ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις που χάνουν τα χρήματά τους λόγω της πτώχευσης ή της εξυγίανσης μεγάλων ομίλων, είναι προς την κατεύθυνση αυτή. Ελπίζουμε το Υπουργείο Οικονομικών να νομοθετήσει άμεσα την δυνατότητα αυτή, ώστε να μην εντείνεται και από τον λόγο αυτό το ντόμινο των λουκέτων, που βιώνουμε στα χρόνια της κρίσης.»