ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσιεύθηκε 16.04.2021 από τη

0

Σύμφωνα με τις σημερινές ανακοινώσεις του Γ.Γ. της Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλία, ο Δήμος Βόλου απο σήμερα εντάσσεται στο επίπεδο αυξημένο κινδύνου (βαθύ κόκκινο).
Σύμφωνα με την ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ. 22865/12.04.2021 που είναι σε ισχύ, ΔΕΝ αλλάζει κάτι ως προς τη λειτουργία των καταστημάτων λιανικού εμπορίου. Αυτά συνεχίζουν να λειτουργούν με τη διαδικασία του Click Inside και Click Away.
Οι αλλαγές που επιφέρει η ένταξη της περιοχής μας στο βαθύ κόκκινο ΔΕΝ αφορούν τα μέλη μας και είναι οι κάτωθι:
✅ Αναστέλλεται η λειτουργία των καταστημάτων λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου “κατάστημα εντός καταστήματος” (shops in a shop).
✅ Αναστέλλεται η λειτουργία των εμπορικών κέντρων (mall) και των εκπτωτικών χωριών, εξαιρούμενων των φαρμακείων και των super market, τα οποία λειτουργούν υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές.
👉Είμαστε σε αναμονή της νέας ΚΥΑ η οποία μόλις εκδοθεί θα αποσταλεί στα email των μελών μας.
🆘Συνάδελφοι, είναι πολύ σημαντικό να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα υγειονομικά μέτρα και οι επιχειρήσεις μας να κάνουν τα αδύνατα – δυνατά, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός, η υπερκινητικότητα και οι ουρές αναμονής και να μην δοθεί καμία ευκαιρία σε κανέναν να εισηγηθεί και πάλι το κλείσιμο του λιανεμπορίου

Υποχρέωση εργαζομένων στο εμπόριο για την πραγματοποίηση self test

Δημοσιεύθηκε 15.04.2021 από τη

0

Κυρίες και Κύριοι,
Με ανακοίνωση τύπου που εξέδωσε χθες το βράδυ το Υπουργείο Εργασίας, γνωστοποιούνται οι νέες ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, η έκδοση της οποίας αναμένεται, σχετικά με τα self test διάγνωσης του κορωνοϊού.
Ειδικά για το λιανεμπόριο, τα self test θα είναι υποχρεωτικά για την προσέλευση των εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους και την παροχή εργασίας με φυσική παρουσία, ενώ η διενέργειά τους θα πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

  1. Οι εργαζόμενοι στις εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής υπάγονται στο μέτρο των υποχρεωτικών self test, τα οποία προμηθεύονται δωρεάν από το φαρμακείο, με χρήση του ΑΜΚΑ τους. Αν για κάποιο λόγο ο εργαζόμενος επιλέξει αντί για self test να κάνει rapid ή μοριακό τεστ (με δαπάνη δική του ή του εργοδότη του) έχει αυτή τη δυνατότητα.
  2. Ο εργαζόμενος δηλώνει το αποτέλεσμα του τεστ στο ΕΡΓΑΝΗ, ως εξής: εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και επιλέγει «Δήλωση Αποτελέσματος self test για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρεται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στη «Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests» στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί υποβάλλει το αποτέλεσμα του ελέγχου του τεστ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19».
  3. Αν το αποτέλεσμα του self test είναι αρνητικό, ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του.
  4. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, ο εργαζόμενος θα πρέπει εντός 24 ωρών να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, είτε σε δωρεάν δημόσια δομή (μεταξύ αυτών που είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr), είτε σε ιδιωτική δομή της επιλογής του (με επιβάρυνση δική του ή του εργοδότη του). Μέχρι να βγει το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, ο εργαζόμενος μένει στο σπίτι του σε καραντίνα.
  5. Εφόσον και το δεύτερο τεστ είναι θετικό, εκδίδεται βεβαίωση που αποτελεί δικαιολογητικό για να μπει ο εργαζόμενος σε καραντίνα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, πάλι εκδίδεται σχετική βεβαίωση και ο εργαζόμενος πρέπει να προσέλθει στην εργασία του.
  6. Το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου δηλώνεται υποχρεωτικά στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 tests, με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19» έπειτα από θετικό αποτέλεσμα self test.
    Απαιτείται προσοχή, καθώς τα μέλη μας οφείλουν να ενημερώσουν τους εργαζομένους τους (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό μήνυμα, ανακοίνωση κλπ.) για την υποχρέωσή τους να κάνουν self test και τις συνέπειες που θα επέλθουν αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση. Κανείς εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο με φυσική παρουσία αν αυτός δεν έχει κάνει το self test και δεν έχει δηλώσει το αποτέλεσμά του, πολύ δε περισσότερο, όταν ο εργαζόμενος έχει δηλώσει θετικό self test. Εάν ο εργαζόμενος προσέλθει για να εργαστεί χωρίς να έχει δηλώσει το αποτέλεσμα του self test, ο εργοδότης υποχρεούται να μην τον αφήσει, ενώ παράλληλα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής μισθού, έως ότου ο εργαζόμενος συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του. Εάν ο εργοδότης δεν ενημερώσει τους εργαζομένους του με κάθε πρόσφορο μέσο για τα υποχρεωτικά self test, κινδυνεύει με επιβολή προστίμου ύψους 300 ευρώ. Εάν σε έλεγχο βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο ο οποίος δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα self test, του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο. Τέλος, αν βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο με θετικό self test (είτε στον πρώτο, είτε στον επαναληπτικό έλεγχο), του επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ ανά εργαζόμενο.
    Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας καταλήγει ότι, επειδή η δωρεάν διανομή των self test από τα φαρμακεία ξεκινά τη Δευτέρα 19 Απριλίου, για την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, οι δηλώσεις των αποτελεσμάτων του τεστ μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε στιγμή από τη Δευτέρα 19 μέχρι και την Κυριακή 25 Απριλίου 2021.
    Εκτός των ως άνω, με χθεσινή του εγκύκλιο, το Υπουργείο Εργασίας γνωστοποίησε την υποχρέωση συνολικά των εργοδοτών να διευκολύνουν με κάθε τρόπο τους εργαζομένους τους που έχουν κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό εντός του ωραρίου εργασίας, ως προς την προσέλευσή τους στα εμβολιαστικά κέντρα. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στους εργαζόμενους για τους οποίους ισχύουν τα παραπάνω να απουσιάσουν από την εργασία τους με δικαιολογημένη άδεια έως 3 ωρών, χωρίς να επηρεάζονται οι αποδοχές τους.
    Μόλις έχουμε στην κατοχή μας την τελική Υπουργική Απόφαση ή πληροφόρηση για οποιοδήποτε σχετικό μέτρο, θα σας ενημερώσουμε κατάλληλα.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ CLICK INSIDE

Δημοσιεύθηκε 06.04.2021 από τη

0

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Έπειτα από επικοινωνία με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή σας ενημερώνουμε ότι διευκρινίστηκε η ασάφεια για τον τρόπο πληρωμής κατά τη μέθοδο click inside, σύμφωνα με την τελευταία Υπουργική απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ.20651/2.4.2021.

Με τη μέθοδο Click inside (παραλαβή/αγορά εντός καταστήματος ) Επιτρέπονται όλες οι μέθοδοι πληρωμής (μετρητά ή κάρτα) από τον καταναλωτή.

Ενώ, με τη μέθοδο Click away (διαδικασία της εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής των αγαθών με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εκτός καταστήματος) είναι υποχρεωτική η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

Τα νέα μέτρα για το λιανεμπόριο από Δευτέρα 5 Απριλίου

Δημοσιεύθηκε 04.04.2021 από τη

0

Εκδόθηκε η ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ.20651/2.4.2021 που εκτός των άλλων ορίζει και τη λειτουργία των λιανικών επιχειρήσεων για το διάστημα Δευτέρα 5 Απριλίου 2021 έως και τη Δευτέρα 12 Απριλίου 2021.

Ως εκ τούτου το λιανεμπόριο θα λειτουργήσει ως εξής:

✅Ο καταναλωτής θα στέλνει ένα SMS στον αριθμό 13032 που θα επιτρέπει την μετακίνησή του και για 3 ώρες συνολικής διάρκειας. Δεύτερο SMS, μέσα στην διάρκεια της ίδιας ημέρας, δεν θα επιτρέπεται.

✅Μέσα στην διάρκεια των 3 ωρών επιτρέπονται πολλαπλά ραντεβού για επισκέψεις σε περισσότερα καταστήματα

✅Η μετακίνηση για την πραγματοποίηση αγορών μπορεί να γίνει και από Δήμο σε Δήμο

✅Η προσέλευση των καταναλωτών θα γίνεται με ραντεβού (Click Inside) για όλες τις επιχειρήσεις.

✅Θα πρέπει να υπάρχει απαντητικό SMS ή e-mail από το κατάστημα, ως αποδεικτικό για το ραντεβού, ώστε να μπορεί να γίνει ο έλεγχος. To SMS ή e-mail θε πρέπει να φέρει τα εξής στοιχεία: α) επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, β) χρονικό διάστημα ραντεβού

✅Οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να αναρτούν τον μέγιστο αριθμό πελατών που επιτρέπεται να βρίσκονται μέσα στο κατάστημα

✅Για όλα τα καταστήματα που θα λειτουργήσουν, ισχύει ο περιορισμός του ενός ατόμου ανά 25 τ.μ. εμπορικού χώρου και ανώτατο όριο 20 επισκεπτών ταυτοχρόνως ανά κατάστημα

✅Από τους παραπάνω αριθμούς εξαιρείται το υπαλληλικό/διευθυντικό προσωπικό, ενώ σε πολύ μικρά καταστήματα κάτω των 25 τ.μ. θα επιτρέπεται η παρουσία μόνο ενός πελάτη κάθε φορά.

✅Συμπληρωματικά θα μπορούν να πραγματοποιούνται πωλήσεις και με click away.

✅Το κλείσιμο των επιχειρήσεων στις 20:30 παραμένει

✅Το θερινό ωράριο λειτουργίας της εμπορικής αγοράς που προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου στα μέλη του είναι το εξής:

Δευτέρα 8:30 – 14:30 / ΚΛΕΙΣΤΑ

Τρίτη 8.30 – 14:00 / 17:30 – 20:30

Τετάρτη 8:30 – 14:30 / ΚΛΕΙΣΤΑ

Πέμπτη 8.30 – 14:00 / 17:30 – 20:30

Παρασκευή 8.30 – 14:00 / 17:30 – 20:30

Σάββατο 8:30 – 14:30 / ΚΛΕΙΣΤΑ

Κυριακή ΚΛΕΙΣΤΑ

Συνάδελφοι, είναι πολύ σημαντικό να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα υγειονομικά μέτρα και οι επιχειρήσεις μας να κάνουν τα αδύνατα – δυνατά, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός, η υπερκινητικότητα και οι ουρές αναμονής και να μην δοθεί καμία ευκαιρία σε κανέναν να εισηγηθεί και πάλι το κλείσιμο του λιανεμπορίου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Δημοσιεύθηκε 01.04.2021 από τη

0

Ως είθισται το προτεινόμενο θερινό ωράριο λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων ισχύει από 01 Απριλίου. Λόγω αναμονής των νέων μέτρων για τη λειτουργία του λιανεμπορίου το νέο ωράριο θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου τις επόμενες ημέρες, εφόσον ανακοινωθεί επίσημα η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση. Μέχρι τότε το ωράριο παραμένει ως έχει.

Προθεσμίες αναστολής εμφάνισης, πληρωμής και σφράγισης επιταγών με βάση το ισχύον πλαίσιο

Δημοσιεύθηκε 22.03.2021 από τη

0

Επειδή από πολλά μέλη μας ακόμα δεχόμαστε ερωτήματα σχετικά με τις αναστολές των εμπορικών επιχειρήσεων και τις προθεσμίες που τις διέπουν, σας ενημερώνουμε με μια συγκεντρωτική γνωστοποίηση του τι ακριβώς ισχύει με τις επιταγές των οποίων έχει ανασταλεί η εμφάνιση, σφράγιση ή αναγγελία στον Τειρεσία, λόγω της πανδημίας Covid-19.
Η συγκεκριμένη παράθεση προθεσμιών αφορά τόσο στις επιχειρήσεις που ήταν και είναι κλειστές με κρατική εντολή, όσο και σε αυτές που από το νόμο χαρακτηρίζονται ως πληγείσες.
Στο ως άνω πλαίσιο λοιπόν, ισχύουν τα κάτωθι:
Επιταγές που έληγαν από 1η Νοεμβρίου 2020 μέχρι 27 Νοεμβρίου 2020
• Παρέχεται η δυνατότητα αναστολής εξόφλησής τους έως 30 Απριλίου 2021 (Υπουργική Απόφαση 1259/2020).
• Εάν για οποιοδήποτε λόγο πληρώθηκαν και δεν σφραγίστηκαν, τότε δεν καταχωρούνται στον Τειρεσία εφόσον πληρωθούν μέχρι τις 30 Απριλίου 2021.
Επιταγές που έληγαν από 18 Νοεμβρίου 2020 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2020 και είχε γίνει χρήση του ευεργετήματος των 75 ημερών παράτασης της καταληκτικής τους ημερομηνίας
• Αρχικά δόθηκε παράταση 45 ημερών (ν. 4753/2020, άρθρο 35).
• Ακολούθως, δυνάμει της διάταξης της παρ. 7 άρθρου 28 ν. 4772/2021, δόθηκε η δυνατότητα αναστολής της εξόφλησής τους έως τις 30 Απριλίου 2021.
Επιταγές που έληγαν από 2 Ιανουαρίου 2021 μέχρι 9 Φεβρουαρίου 2021
• Εάν εμφανίστηκαν κανονικά, δεν πληρώθηκαν και σφραγίστηκαν, δεν καταχωρούνται στον Τειρεσία, εφόσον καλυφθούν και πληρωθούν εντός 75 ημερών από την λήξη τους, ήτοι ημερολογιακά δίνεται η εκ των υστέρων δυνατότητα πληρωμής τους από 18 Μαρτίου 2021 (για τις επιταγές που έληγαν 2 Ιανουαρίου) έως 25 Απριλίου 2021 (για τις επιταγές που έληγαν 9 Φεβρουαρίου – ν. 4772/2021, Υπουργική Απόφαση 1022/2020).
Επιταγές που έληγαν από 25 Ιανουαρίου 2021 μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2021
• Παρέχεται επιπλέον διάστημα 75 ημερών για την εμφάνιση και πληρωμή τους, ήτοι ημερολογιακά δίνεται η δυνατότητα αναστολής εξόφλησής τους από 10 Απριλίου 2021 (για τις επιταγές που έληγαν 25 Ιανουαρίου) έως 14 Μαΐου 2021 (για τις επιταγές που έληγαν 28 Φεβρουαρίου – ν. 4772/2021, Υπουργική Απόφαση 1022/2020).
• Εάν για οποιοδήποτε λόγο πληρώθηκαν και δεν σφραγίστηκαν, τότε δεν καταχωρούνται στον Τειρεσία εφόσον πληρωθούν εντός 75 ημερών από τη λήξη τους.
Επιταγές που έληγαν από 1η Μαρτίου 2021 μέχρι αυτές που λήγουν στις 31 Μαρτίου 2021
• Παρατείνεται η προθεσμία εμφάνισης και πληρωμής τους μέχρι τις 15 Μαΐου 2021 (για όσες έληγαν την 1η Μαρτίου) και μέχρι τις 14 Ιουνίου 2021 (για όσες θα λήξουν στις 31 Μαρτίου 2021 (ν. 4781/2021, άρθρο 480, & Υπουργική Απόφαση 1051/2021, με αναγωγή στις διατάξεις της Υπουργικής Απόφασης 1022/2021).
• Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, το 6ήμερο εργασίμων ημερών, εντός του οποίου πρέπει να αναρτηθούν οι συγκεκριμένες επιταγές στην σχετική πλατφόρμα της ΔΙΑΣ, προκειμένου να τύχουν των ευεργετημάτων του νόμου, ολοκληρώνεται μέχρι και την ερχόμενη Τρίτη 23/3/2021.

Εξαίρεση υπαγωγής στην κάλυψη ενοικίων επιχειρήσεων που διατηρούν υποκαταστήματα

Δημοσιεύθηκε 19.03.2021 από τη

0

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα Χρ και στον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής κ. Τριαντόπουλο Χρ. επισημαίνοντας τον αποκλεισμό επιχειρήσεων, που διατηρούν υποκαταστήματα με διαφορετικό ΚΑΔ από την έδρα τους και έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους σύμφωνα με κρατική εντολή. Συγκεκριμένα, συνάδελφος ένα χρόνο μετά από τη συνεπή πληρωμή ενοικίου με μείωση, βρίσκεται στη δεινή θέση να πληρώσει το σύνολο των ενοικίων του, καθώς εξαιρείται από την μείωση ενοικίου ενώ το υποκατάστημα του ήταν σε αναστολή λειτουργίας.

Πολλοί συνάδελφοί μας αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα και θεωρούμε ως Εμπορικός Σύλλογος  αδήριτη ανάγκη να συμβάλλουμε με κάθε τρόπο στην άδικη εξαίρεση επαγγελματιών από την υπαγωγή τους στη μείωση ενοικίων, καθώς λόγω της λειτουργίας των ΚΑΔ δεν έχουν τη δυνατότητα υπαγωγής σε άλλα μέτρα στήριξης της επιχειρηματικότητας.

Είναι εύλογη η αγανάκτηση και ο θυμός πολλών συναδέλφων, αφού η πανδημία επιφέρει βαρύτατο οικονομικό πλήγμα στο μικρομεσαίο έμπορο και του στερεί το δικαίωμα της εργασίας, του επιχειρείν και της επιβίωσης.

Καλούμε τους αρμόδιους να προβούν σε απαραίτητες ενέργειες, να αποκαταστήσουν την αδικία και την ανισότητα που πλήττει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.