Κατηγορία Οκτώβριος, 2020

Κλειστά τα καταστήματα την Κυριακή 1 Νοεμβρίου σε όλη την Ελλάδα

0

Σύμφωνα με την ανάρτηση του Δελτίου Τύπου της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων (http://www.mindev.gov.gr/%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ac-%cf%8c%ce%bb%ce%b1-%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%cf%85%cf%81%ce%b9%ce%b1%ce%ba/)

ενημερώνουμε το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου, παρά τα όσα ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 4177/2013 (173 Ά), όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά.

Παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου η προθεσμία απόσυρσης των ταμειακών μηχανών

0

Έπειτα από αίτημα των  Εμπορικών Συλλόγων έγινε αποδεκτή η πρόταση παράτασης απόσυρσης ταμειακών μηχανών έως τέλους του έτους.

Όπως ανακοινώθηκε χθες από την ΑΑΔΕ « παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 η προθεσμία για την απόσυρση των ταμειακών μηχανών, που δεν μπορούν να συνδεθούν online με την ΑΑΔΕ, καθώς και η προθεσμία για την αναβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών των ΦΗΜ.

Η παράταση των προθεσμιών κρίθηκε απαραίτητη, λόγω τόσο των συνθηκών της πανδημίας, όσο και για να εναρμονιστεί η προθεσμία με τον χρόνο έναρξης της υποχρεωτικής διαβίβασης στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών βιβλίων – myDATA. Με την ολοκλήρωση του πλάνου απόσυρσης ή αναβάθμισης, το σύνολο των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων θα είναι σε θέση να συνδεθούν online με την ΑΑΔΕ.

Διευκρινίζεται ότι η ειδική προθεσμία, που έθεσε ο ν. 4174/2013 για απόσυρση χωρίς κυρώσεις παλαιότερων μοντέλων ΦΗΜ, που έπρεπε να είχαν ήδη αποσυρθεί βάσει της ΠΟΛ.1196/2017, δεν αλλάζει και παραμένει η 30ή Νοεμβρίου 2020.»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

0

Από τις 13 Οκτωβρίου 2020 ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων στο Πρόγραμμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας ΑΝΑΣΑ για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον Covid-19. Φτάνοντας λίγες ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενημερωνόμαστε ότι η πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου έχει πολύ χαμηλή βαθμολογία, γεγονός που κατά την άποψή μας οφείλεται  στα  λανθασμένα κριτήρια του προγράμματος.

Το Πρόγραμμα ΑΝΑΣΑ της Περιφέρειας Θεσσαλίας ελπίζαμε ότι θα έδινε πραγματικά « μια ανάσα» στους συναδέλφους εμπόρους. Πρόκειται, τελικά, για φρούδες ελπίδες καθώς οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια βαθμολόγησης δεν είναι καθόλου ευνοϊκά για τις μικρές επιχειρήσεις, που τόσο επλήγησαν από την «κρίση»  του κορωνοϊού. 

Θεωρούμε ότι το ποσό των 30.000.000 ευρώ για όλη την Θεσσαλία είναι πολύ μικρό σε αντιστοιχία του πλήθους των επιχειρήσεων που επλήγησαν, γι’  αυτό είναι αναγκαίος τουλάχιστον ο τριπλασιασμός της χρηματοδοτικής ενίσχυσης, στο ποσό των  90.000.000 ευρώ . Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν συνετό να είχε γίνει μια διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να καταρτιστούν τα ορθά κριτήρια βάσει των αναγκών και της ιδιομορφίας της τοπικής οικονομίας, και να πληρούνται οι προδιαγραφές ένταξης περισσοτέρων  επιχειρήσεων.

Ακόμη, η ανάσα  ρευστότητας από 5.000 έως 50.000 ευρώ με  τη μορφή της μη επιστρεπτέας επιχορήγησης, θα έπρεπε να κυμαίνεται από 2.000 έως 20.000 ευρώ, ώστε να ενταχθούν περισσότερες επιχειρήσεις και να διανεμηθούν με ορθές προϋποθέσεις τα χρήματα.

Δυστυχώς,  χάνεται μια μεγάλη ευκαιρία για την ουσιαστική ενίσχυση των επιχειρήσεων, καθώς ο σχεδιασμός άμεσης δράσης και οι όροι  του προγράμματος πράγματι θα έδιναν « μια ανάσα» ρευστότητας για την ανάπτυξη του εμπορίου, θα γινόταν τροχοπέδη τοπικής ύφεσης και ανασταλτικός παράγοντας λουκέτων για τις πληγείσες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Τέλος, για την έγκαιρη υπαγωγή όλων των επιχειρήσεων θα συνιστούσαμε την παράτασή δεκαπέντε ημερολογιακών ημερών από την καταληκτική ημερομηνία, καθώς έχει δημιουργηθεί μεγάλος όγκος φόρτου εργασίας και διεκπεραίωσης πολλών υποχρεώσεων για όσους απευθύνονται σε λογιστικά γραφεία ή γραφεία υποβολής προγραμμάτων.  

Η ανάγκη στήριξης της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι αδήριτη και οι πολιτικοί φορείς οφείλουν να βρίσκονται στο πλευρό των συμπολιτών τους και να υπηρετούν τα δίκαια συμφέροντα τους. Η προστασία της δημόσια υγείας και της ελληνικής οικονομίας αυτή τη στιγμή είναι οι πρωτεύουσες ευθύνες.

Κανόνες τήρησης αποστάσεων και άλλα μέτρα προστασίας προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19

0

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4484/Β’/11.10.2020 στο άρθρο 1 ορίζονται τα επιδημιολογικά επίπεδα προληπτικών μέτρων προστασίας δημόσιας υγείας σε διάφορους εμπορικούς και επαγγελματικούς κλάδους. Στο ίδιο άρθρο παρ. 3 στο ανώτατο όριο συμμετεχόντων ή παρευρισκομένων για τον υπολογισμό της τήρησης του ορίου αυτού δεν συμπεριλαμβάνεται το προσωπικό.

Ο Βόλος παραμένει ως επιδημιολογική περιοχή στο επίπεδο 2 κι αυτά ορίζονται ως προς το λιανεμπόριο:

  1. Υποχρεωτική μάσκα για όλους (πωλητές/καταναλωτές/κοινό)
  2. Τέσσερα (4) άτομα έως 100τμ και ένα άτομο για κάθε 10τμ επιπλέον
  3. Απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων και διασφάλιση μη σχηματισμού ουράς άνω των πέντε (5) ατόμων
  4. Ειδικώς για τα περίπτερα υποχρεωτική χρήση μάσκας μόνο για τους πωλητές και απαγόρευση πώλησης αλκοόλ κατά τις ώρες 00:30- 05:00

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2020

0

Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο του ν. 4177/2013, ως ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος ορίζεται καταρχήν το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, οι 10 ημέρες είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. 

Ως ημέρα έναρξης του φετινού φθινοπωρινού δεκαημέρου ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι η Κυριακή , 1 Νοεμβρίου και αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων είναι η Τρίτη , 10 Νοεμβρίου, με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή, 1 Νοεμβρίου. 

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου προτείνει στα μέλη του, που επιθυμούν  να ανοίξουν την συγκεκριμένη Κυριακή, 1/11/2020 να λειτουργήσουν από τις 11.00 έως τις 16:00.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο ισχύον πλαίσιο (Υ.Α. 56885/10-11-2014) που ορίζει ότι: «Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης».  Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.  Πρέπει να τονιστεί ότι, σε ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν, πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης.  Δεν χρειάζεται να τονίσουμε ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.  Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. 

Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.  Οι αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ 2020-2021

0

Όπως είθισται η αλλαγή της θερινής ώρας σε χειμερινή θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα της τελευταίας Κυριακής του Οκτωβρίου, ήτοι 25η Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου μεταβάλλεται το θερινό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων σε χειμερινό, το οποίο θα ισχύει από  Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020.

ΩΡΑΡΙΟ 1η Νοεμβρίου
ΔΕΥΤΕΡΑ /  MONDAY08:30 – 14:30
ΤΡΙΤΗ / TUESDAY08:30 – 14:0017:00 – 21:00
ΤΕΤΑΡΤΗ / WEDNESDAY08:30 – 14:30
ΠΕΜΠΤΗ / THURSDAY08:30 – 14:0017:00 – 21:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ / FRIDAY08:30 – 14:0017:00 – 21:00
ΣΑΒΒΑΤΟ / SATURDAY08:30 – 14:30
ΚΥΡΙΑΚΗ / SUNDAYΚΛΕΙΣΤΑ / CLOSED

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΑΝΑΣΑ”

0

Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19 στη Θεσσαλία – “ΑΝΑΣΑ”
Προσθήκη στα Προγράμματά μου
Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σημαντικές ζημίες λόγω των επιπτώσεων από τα μέτρα για τον περιορισμό της έξαρσης της νόσου COVID-19 με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης.

Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000€ και μέγιστο τα 50.000€. Τα ποσά επί των οποίων θα υπολογιστεί το παραπάνω ποσοστό (50%) προκύπτουν από το άθροισμα:

Α.των αγορών εμπορευμάτων χρήσης
Β.των αγορών πρώτων υλών και υλικών χρήσης
Γ.του συνόλου των δαπανών για παροχή υπηρεσιών
Δ.του συνόλου των ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση
Ε.του συνόλου των παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε αγροτικές βιολογικές δραστηριότητες)
ΣΤ.των διαφόρων λειτουργικών εξόδων.

Συγκεκριμένα ο υπολογισμός του αναλογούντος κεφαλαίου κίνησης (δημόσια χρηματοδότηση) προκύπτει από το άθροισμα των κάτωθι δηλωθέντων ποσών των πεδίων του έντυπου Ε3 του προηγούμενου έτους (χρήση 2019): 102, 202, 181, 281, 481, 185, 285, 485 πολλαπλασιαζόμενο με 50%.

Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο των 50.000€, η αναλογούσα δημόσια χρηματοδότηση διαμορφώνεται στα 50.000,00€, ενώ σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μικρότερο από 5.000€, δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στην Δράση.

Επισημαίνεται ότι αποδεκτές είναι μόνο οι αιτήσεις των επιχειρήσεων που:

Έχουν υποβάλλει την δήλωση φορολογίας εισοδήματος για την χρήση του 2019 έως την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης και
Θα συμπληρώσουν τα ποσά των προαναφερθέντων πεδίων με τα στοιχεία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (φορολογικό έντυπο Ε3 χρήσης 2019) που έχει υποβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης της Πρόσκλησης.
Σε ποιους απευθύνεταιΜικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα στην Περιφέρεια ΘεσσαλίαςΠερίοδος υποβολήςαπό 13/10/2020 έως 30/10/2020
Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην διεύθυνση www.ependyseis.gr/mis με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον Covid-19 στη Θεσσαλία».

Ο δικαιούχος υποβάλλει την αίτηση χρηματοδότησης, κατά την υποβολή της οποίας υποχρεούται σωρευτικά:

να συμπληρώσει στο ΠΣΚΕ τα σχετικά πεδία του εντύπου υποβολής όπως αυτό εμφανίζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ.
να επισυνάψει στο ΠΣΚΕ τα δικαιολογητικά που προβλέπονται ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II: ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
να οριστικοποιήσει την αίτηση ώστε αυτή να καταστεί διαθέσιμη προς επεξεργασία σε επόμενο στάδιο
Είδος ενίσχυσης
Επιχορήγηση / ΕπιδότησηΠεριοχή εφαρμογής
Περιφέρεια Θεσσαλίας

Όροι και προϋποθέσεις

  1. Να δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.2. Να έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019.3. Να έχουν ως κύριο κωδικό δραστηριότητας ή δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα έναν από τους επιλέξιμους ΚΑΔ του Παραρτήματος Ι και στον οποίο να δραστηριοποιούνται αδιαλείπτως τουλάχιστον από 31/1/2020 και έως την ημέρα υποβολής της πρότασης.4. Να είναι Πολύ Μικρή ή Μικρή Επιχείρηση.5. Κατά το 2019 να απασχολούσαν λιγότερους από 50 εργαζομένους.6. Το άθροισμα των εξόδων που προκύπτουν από τις κάτωθι κατηγορίες να ισούται ή να είναι μεγαλύτερο των 10.000€:
    των αγορών εμπορευμάτων χρήσηςτων αγορών πρώτων υλών και υλικών χρήσηςτου συνόλου των δαπανών για παροχή υπηρεσιώντου συνόλου των ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρησητου συνόλου των παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε αγροτικές βιολογικές δραστηριότητες)των διαφόρων λειτουργικών εξόδων.
  2. Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν.4308/2014.
  3. Να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων εταιρικού/εμπορικού χαρακτήρα: Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία, Ετερόρρυθμη Εταιρία, ΙΚΕ, Ατομική Επιχείρηση, ΝΕΠΑ, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση του Ν. 4430/2016 ως ισχύει, Συνεταιρισμός, Δικηγορική Εταιρία του άρθρου 49 επ. του Ν. 4194/2013, Αστική Εταιρία Δικαστικών Επιμελητών, Συμβολαιογραφικές Εταιρείες του Π.Δ. 284/1993, Κοινωνία Αστικού Δικαίου.9. Να μην συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 40 του ν. 4488/2017 (Α΄137).10. Να μην ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019 ή εφόσον ήταν προβληματικές 31/12/2019 να έχουν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην είναι προβληματικές κατά την υποβολή της σχετικής αίτησης χρηματοδότησης.11. Κατά παρέκκλιση μπορούν να χορηγηθούν ενισχύσεις σε πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις (κατά την έννοια του παραρτήματος I του Καν. ΕΕ 651/2014) που ήταν ήδη προβληματικές στις 31 Δεκεμβρίου 2019 υπό την προϋπόθεση να μην υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου και να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης (ή εφόσον έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης να έχουν αποπληρώσει το δάνειο ή λύσει τη σύμβαση εγγύησης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης) ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης (ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης αλλά δεν υπόκεινται πλέον σε σχέδιο αναδιάρθρωσης κατά τη χορήγηση της ενίσχυσης βάσει της παρούσας πρόσκλησης).12. Εφόσον δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία γεωργικών προϊόντων, να δεσμευτούν για τη μη μετακύλιση της λαμβανόμενης ενίσχυσης εν μέρει ή εξ ολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς και για την υποχρέωση ότι η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται από τους πρωτογενείς παραγωγούς ή που διατίθενται στην αγορά από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.13. Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.14. Το συνολικό ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που θα λάβει η δικαιούχος επιχείρηση (σε επίπεδο “δεδομένης επιχείρησης” όπως αυτή ορίζεται από την Κοινοτική νομοθεσία και νομολογία) από τη συγκεκριμένη δράση, συναθροιζόμενη με κάθε άλλη ενίσχυση που θα έχει λάβει δυνάμει της με αρ. 19.3.2020/C(2020) 1863 Ανακοίνωσης, και η οποία μπορεί να έχει χορηγηθεί με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων, φορολογικών πλεονεκτημάτων και πλεονεκτημάτων πληρωμών ή άλλες μορφές όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, εγγυήσεις, δάνεια και ίδια κεφάλαια, με την προϋπόθεση ότι δεν δύναται σε συνολική ονομαστική αξία να υπερβαίνει το συνολικό ανώτατο όριο των 800.000 ευρώ. Όλα τα αριθμητικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ακαθάριστα, δηλαδή προ της αφαίρεσης φόρων ή άλλης επιβάρυνσης.Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης χρηματοδότησης:
    οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οι εξωχώριες εταιρείες, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτέςοι επιχειρήσεις που εντάσσονται σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών και οι οποίες εκμεταλλεύονται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, Shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης κλπ.)
    Τι χρηματοδοτείται
  4. Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000€ και μέγιστο τα 50.000€. Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο των 50.000€, η αναλογούσα δημόσια χρηματοδότηση διαμορφώνεται στα 50.000€, ενώ σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μικρότερο από 5.000€, δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στην Δράση.Προϋπολογισμός€ 30.000.000

    Πληροφορίες – Στοιχεία επικοινωνίας
    Αναπτυξιακή Εταιρεία Διαχειρίσεως Ευρωπαικών Προγραμμάτων Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας
    Ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://www.aedep.grΔιεύθυνσηΚεντρική Προβλήτα Λιμένα Βόλου, Κτίριο Ιάσων / Νότια αίθουσα, 382 21 ΒόλοςΤηλ24210 76894-9
    Χαρά Γεροδήμου

24210 76894-9
hgerodimou@aedep.gr

Ιστοσελίδα δημοσίευσης
https://www.thessalia-espa.gr/pep-thessalias/proskliseis/672-3-1-4-1-8-covid-19-2014-2020.html

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου ενημερώνει τα μέλη του για σχετικά προγράμματα που αφορούν τις επιχειρήσεις τους και είναι τα εξής:

0

«Πρόγραμμα Στήριξης Επιχειρήσεων

Περιφέρειας Θεσσαλίας ΑΝΑΣΑ»

Από αύριο, 13 Οκτωβρίου 2020 ξεκινά η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων στο Πρόγραμμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας ΑΝΑΣΑ για την ενίσχυση επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον Covid-19, με καταληκτική ημερομηνία στις 30.10.2020

Πρόκειται για το σχέδιο «άμεσης δράσης»  της Περιφέρειας Θεσσαλίας που με γρήγορες και αυτοματοποιημένες  διαδικασίες, δίνει ανάσα ρευστότητας από 5.000 έως 50.000 ευρώ με  τη μορφή της μη επιστρεπτέας επιχορήγησης, ενισχύοντας το κεφάλαιο κίνησης πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων που απασχολούν έως 49 άτομα προσωπικό.  Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020, μετά την ταχεία ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων διεργασιών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης και αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων και επαγγελματιών που επλήγησαν από την υγειονομική κρίση. Την  αξιολόγηση των αιτήσεων αναλαμβάνει ο ΕΦΕΠΑΕ με τον οποίο η Περιφέρεια Θεσσαλίας υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας.

Βασικοί όροι και προϋποθέσεις

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από 13 Οκτωβρίου και  ώρα 13.00 μέχρι τις 30 Οκτωβρίου και ώρα 15.00, χωρίς παράταση

– Η χρηματοδότηση καλύπτει κεφάλαιο κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019, με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 ευρώ και μέγιστο τα 50.000 ευρώ, χωρίς επιστροφή. Το καταβληθέν ποσό θα πρέπει να έχει αναλωθεί εντός του 2021.

-Αποδεκτές είναι οι αιτήσεις επιχειρήσεων που έχουν κάνει έναρξη πριν την 1/1/2019

-Δεν απαιτείται εγγυητική επιστολή ή άλλο αποδεικτικό έγγραφο πλην της φορολογικής δήλωσης. Η χρηματοδότηση γίνεται απευθείας χωρίς την μεσολάβηση Χρηματοπιστωτικού Οργανισμού .

-Το πρόγραμμα αφορά το σύνολο των ΚΑΔ, εκτός από τις δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα παραγωγής γεωργικών προϊόντων, αλιείας και υδατοκαλλιέργειας. Όλοι οι ΚΑΔ έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ  Θεσσαλίας.

Οι αναλυτικοί όροι και προϋποθέσεις χορήγησης, οι επιλέξιμοι ΚΑΔ και κάθε άλλη σχετική πληροφορία περιλαμβάνονται στην αναλυτική πρόσκληση με α/α ΟΠΣ 4584  και κωδικό 097ΚΕ που είναι αναρτημένη στις ιστοσελίδες: www.thessalia-espa.gr, www.efepae.gr, www.aedep.gr, www.espa.gr, όπου και θα αναρτάται κάθε σχετική ενημέρωση.

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία τα μέλη του Συλλόγου μπορούν να απευθυνθούν τηλεφωνικά 2421025479 ή ηλεκτρονικά: info@esv.gr

«Προσδιορισμός πληττόμενων επιχειρήσεων για
την προαιρετική απαλλαγή από την υποχρέωση
καταβολής τουλάχιστον του 30% του συνολικού
μισθώματος για τον μήνα Οκτώβριο 2020»

Σύμφωνα με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 4469/09.10.2020
σας παραθέτουμε τον Πίνακα Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των πληττόμενων επιχειρήσεων για την προαιρετική απαλλαγή
καταβολής μισθώματος για τον μήνα Οκτώβριο 2020.

Σε περίπτωση τετραψήφιου ΚΑΔ, συμπεριλαμβάνονται όλες
οι υποκατηγορίες πενταψήφιων, εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση πενταψήφιου ΚΑΔ, συμπεριλαμβάνονται όλες οι υποκατηγορίες εξαψήφιων και οκταψήφιων. Σε περίπτωση εξαψήφιου, συμπεριλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες οκταψήφιων.

ΚΑΔΠεριγραφή
01.49.19.02Εκτροφή γουνοφόρων ζώων (αλεπούς, μινκ, μυοκάστορα, τσιντσιλά και άλλων)
01.49.3Παραγωγή ακατέργαστων γουνοδερμάτων και διάφορων ακατέργαστων προβιών και δερμάτων
14.20Κατασκευή γούνινων ειδών
15.11Κατεργασία και δέψη δέρματος κατεργασία και βαφή γουναρικών
33.16Επισκευή και συντήρηση αεροσκαφών και διαστημόπλοιων
46.42.11.27Χονδρικό εμπόριο δεψασμένων ή κατεργασμένων γουνοδερμάτων
46.42.11.29Χονδρικό εμπόριο ειδών ένδυσης, εξαρτημάτων ρουχισμού και άλλων ειδών από γουνόδερμα
(εκτός από καλύμματα κεφαλιού)
46.42.11.40Χονδρικό εμπόριο ημιετοίμων γουναρικών
46.42.11.58Χονδρικό εμπόριο αποκομμάτων γουναρικών
46.90.10.06Χονδρικό εμπόριο διάφορων τουριστικών και λοιπών παρόμοιων ειδών λαϊκής τέχνης
47.19.10.03Εκμετάλλευση πολυκαταστημάτων (υπεραγορών)
47.19.10.05Λιανικό εμπόριο διαφημιστικών ειδών (μπρελόκ, μπλουζών, αναπτήρων, στυλό κ.λπ.)
47.19.10.08Λιανικό εμπόριο ειδών δώρων γενικά
47.51Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.71Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα, εκτός από λιανικό εμπόριο ειδών
ένδυσης, εξαρτημάτων ρουχισμού και άλλων ειδών από γουνόδερμα
47.72Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.75Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.76.77Λιανικό εμπόριο λουλουδιών, φυτών και σπορών
47.77Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα
47.78.86Λιανικό εμπόριο άλλων μη εδώδιμων καταναλωτικών προϊόντων π.δ.κ.α.
47.78.89Λιανικό εμπόριο μη εδώδιμων μη καταναλωτικών προϊόντων π.δ.κ.α.
47.81Λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, σε υπαίθριους πάγκους και αγορές
47.82Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων, σε υπαίθριους
πάγκους και αγορές
47.89Λιανικό εμπόριο άλλων ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές
47.99Άλλο λιανικό εμπόριο εκτός καταστημάτων, υπαίθριων πάγκων ή αγορών
49.31Αστικές και προαστιακές χερσαίες μεταφορές επιβατών
49.39Άλλες χερσαίες μεταφορές επιβατών π.δ.κ.α.
50.10Θαλάσσιες και ακτοπλοϊκές μεταφορές επιβατών
50.30Εσωτερικές πλωτές μεταφορές επιβατών
51.10Αεροπορικές μεταφορές επιβατών
51.21Αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων
52.21.29.02Υπηρεσίες οδηγού λεωφορείου (μη εκμεταλλευτή)
52.21.29.03Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, λιανικά
52.21.29.04Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων αστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους, χονδρικά
52.21.29.05Υπηρεσίες πώλησης εισιτηρίων υπεραστικών χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων από τρίτους
52.22Δραστηριότητες συναφείς με τις πλωτές μεταφορές
52.23Δραστηριότητες συναφείς με τις αεροπορικές μεταφορές
55.10Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα
55.20Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής
55.30Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα
55.90.13Υπηρεσίες κλιναμαξών (βαγκόν-λι) και υπηρεσίες ύπνου σε Άλλα μεταφορικά μέσα
55.90.19Άλλες υπηρεσίες καταλύματος π.δ.κ.α.
56.10Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης, με εξαίρεση τις
δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων (delivery) και παροχή προϊόντων σε πακέτο
από το κατάστημα (take away) στις οποίες δεν επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και
το σερβίρισμα σε αυτά
56.21Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις
56.29Άλλες υπηρεσίες εστίασης, με εξαίρεση τις Υπηρεσίες γευμάτων που παρέχονται από στρατιωτικές
τραπεζαρίες (56.29.20.01), Υπηρεσίες που παρέχονται από καντίνες εργοστάσιων ή γραφείων
(56.29.20.03), Υπηρεσίες που παρέχονται από σχολικές καντίνες (κυλικεία) (56.29.20.04),
Υπηρεσίες που παρέχονται από φοιτητικά εστιατόρια (56.29.20.05)
56.30Δραστηριότητες παροχής ποτών, με εξαίρεση τις δραστηριότητες που αφορούν διανομή προϊόντων
(delivery) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away) στις οποίες δεν
επιτρέπεται η χρήση τραπεζοκαθισμάτων και το σερβίρισμα σε αυτά
59.11Δραστηριότητες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων
59.12Δραστηριότητες συνοδευτικές της παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών
προγραμμάτων
59.13Δραστηριότητες διανομής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων
59.14Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών
74.20Φωτογραφικές δραστηριότητες
74.30Δραστηριότητες μετάφρασης και διερμηνείας
77.11Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων
77.21Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών
77.29Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης
77.34Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού πλωτών μεταφορών
77.35Ενοικίαση και εκμίσθωση εξοπλισμού αεροπορικών μεταφορών
77.39.13Υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης μοτοσικλετών και τροχόσπιτων
77.39.19.03Υπηρεσίες ενοικίασης εξοπλισμού εκθέσεων
79.11Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων
79.12Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών
79.90Άλλες δραστηριότητες υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες
82.30Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων
85.51Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση
85.52Πολιτιστική εκπαίδευση
88.10Δραστηριότητες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα
με αναπηρία, με εξαίρεση τις Υπηρεσίες κοινωνικής μέριμνας χωρίς παροχή καταλύματος για
ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία (ΚΑΔ 88.10.10), καθώς και τις Υπηρεσίες επίσκεψης και
παροχής υποστήριξης σε ηλικιωμένους (ΚΑΔ 88.10.11)
90.01Τέχνες του θεάματος
90.02Υποστηρικτικές δραστηριότητες για τις τέχνες του θεάματος
90.03Καλλιτεχνική δημιουργία
90.04Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες
91.02Δραστηριότητες μουσείων
91.03Λειτουργία ιστορικών χώρων και κτιρίων και παρόμοιων πόλων έλξης επισκεπτών
92.00.11Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών τραπεζιού
93.11Εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων
93.12Δραστηριότητες αθλητικών ομίλων
93.13Εγκαταστάσεις γυμναστικής
93.19Άλλες αθλητικές δραστηριότητες
93.21Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων
93.29Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας
94.99.16.01Υπηρεσίες πολιτιστικών συλλόγων και σωματείων
96.04Δραστηριότητες σχετικές με τη φυσική ευεξία, εκτός από υπηρεσίες διαιτολογίας (96.04.10.01) και
Υπηρεσίες διαιτολογικών μονάδων (πολυδύναμων μονάδων συνδυασμού άσκησης, αισθητικής και
δίαιτας) (96.04.10.02)
96.09.19.16Υπηρεσίες στολισμού εκκλησιών, αιθουσών κ.λπ. (για γάμους, βαπτίσεις, κηδείες και Άλλες
εκδηλώσεις)
Δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης για
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παροχή επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων
συμβουλών διαχείρισης αποκλειστικά προς και για ξενοδοχειακά καταλύματα
Καταστήματα και επιχειρήσεις κάθε είδους που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών μονάδων,
ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και των αερολιμένων της επικράτειας, όπως και τα καταστήματα
αφορολογήτων ειδών ανά την επικράτεια