Κατηγορία Ιούλιος, 2021

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ κ. ΜΕΪΚΟΠΟΥΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

0

O Πρόεδρος, Απ. Οντόπουλος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου πραγματοποίησαν συνάντηση με τον Βουλευτή Μαγνησίας κ. Μεϊκόπουλο Αλέξανδρο κι ανέπτυξαν ουσιώδη ζητήματα και προβλήματα που ταλανίζουν το εμπόριο αλλά και την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς. Τη συζήτηση πλαισίωσαν οι κ.κ. Σακελάρης Γ. ( Α’ Αντιπρόεδρος), Σαμουηλίδη Ε. (Β’ Αντιπρόεδρος, Χακίμ Αμ. ( Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων), Αβαριτσιώτης Κ. (Έφορος) και Λαρυγγάκης Π ( Σύμβουλος), οι οποίοι έθεσαν την απαίτηση να εισακουστούν τα προβλήματα των εμπόρων.

Αρχικά, ο κ. Οντόπουλος Απ. τόνισε το μεγάλο πρόβλημα υψηλού κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από την Κίνα και τις τρίτες χώρες, όπου η εκτίναξη του προκαλεί έντονη ανησυχία για αύξηση τιμών εμπορευμάτων, το οποίο θα επωμιστούν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές. Σε μια περίοδο που η αγορά υποφέρει από χαμηλή ρευστότητα, χαμηλή κερδοφορία και συνεχόμενη πτώση των τζίρων , όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΕΣΒ «απέχουμε πολύ ακόμη από την κανονικότητα, η αγορά δεν έχει βρει το βηματισμό της και οι περικοπές των ενισχύσεων όπως της μειωμένης καταβολής των ενοικίων θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο όλες τις μικρές επιχειρήσεις» και οδηγεί σε επερχόμενα λουκέτα, τα οποία θα πλήξουν την οικονομία. 

Για ακόμη μια φορά αναφέρθηκε το αίτημα του Εμπορικού Συλλόγου για την κατάργηση της Κυριακάτικης λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, -πλην των τριών (3) Κυριακών εορταστικών περιόδων- οι οποίες όπως έχει αποδειχθεί δεν συμβάλλουν ούτε στην αύξηση των τζίρων ούτε στη δημιουργία θέσεων εργασίας παρά μόνο δημιουργούν έναν αθέμιτο ανταγωνισμό υπέρ των πολυκαταστημάτων. Επίσης, η αιφνιδιαστική ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης για πρόωρη έναρξη εκπτωτικής περιόδου και η ολιγωρία διευκρίνισης για προαιρετική λειτουργία της Κυριακής δεν αφήνει περιθώρια παρά να υποθέσουμε ότι αποτελεί μεθοδευμένη κίνηση ενίσχυσης πολυκαταστημάτων κι όχι των μικρών επιχειρήσεων. Η χρονική επέκταση των εκπτώσεων και οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν αποτελούν, σαφώς, μέτρο ανάπτυξης της μικρομεσαίας επιχείρησης. Από την άλλη, τα μέτρα ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν στάθηκαν ικανά για να βοηθήσουν τις μικρότερες επιχειρήσεις να στήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop). Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια μορφή ανάπτυξης για την επιχείρηση, μορφή επένδυσης για την αναπλήρωση «χαμένων» πωλήσεων στα μέσα της πανδημίας αλλά και ενίσχυση θέσεων εργασίας για καταρτισμένους και εξειδικευμένους υπαλλήλους στην ηλεκτρονική πώληση. Το κράτος πρέπει να στηρίξει τη δημιουργία e-shop των φυσικών καταστημάτων με ουσιαστικά κίνητρα για τους εμπόρους και την εκπαίδευση υπαλλήλων στον τομέα της πληροφορικής και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος ΕΣΒ « Εμείς είμαστε μικρές επιχειρήσεις, θέλουμε να στηρίξουμε τον εργαζόμενο» για αυτό καλούμε το κράτος να ανοίξει θέσεις εργασίας για ένα εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό μέσω προγραμμάτων ΟΑΕΔ. Είναι καιρός οι μικρές επιχειρήσεις να εφοδιαστούν με μέσα για έναν επί ίσοις όροις ανταγωνισμό με τις μεγάλες επιχειρήσεις, που κερδοσκόπησαν την περίοδο της πανδημίας.

Ένα μείζον θέμα της τοπικής αγοράς είναι ορθός σχεδιασμός και η στοχευμένη προβολή της πόλης μας ως πόλος έλξης τουριστών κι όχι επισκεπτών, διαφοροποιώντας την ανάγκη της εποχικής επισκεψιμότητας και την οργάνωση του τουρισμού, την βελτίωση υποδομών του λιμένος, την ανάγκη διαμονής τουριστών στην πόλη αφενός για τη διάδοση της πολιτισμικής ταυτότητας του τόπου κι αφετέρου για την υγιή οικονομία του. Σ’ αυτό το σημείο ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου είναι κάθετος ότι η εμπορική αγορά δεν είναι παιχνίδι πολιτικών σκοπιμοτήτων, δεν είναι ένα κοινωφελές ίδρυμα για δωρεάν παροχή ψυχαγωγίας αντίθετα είναι ένας νευραλγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας και μόνο με σοβαρότητα και με επενδυτικές προοπτικές μπορεί να αναπτυχθεί. Η αγαστή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς μπορεί να αποδώσει σημαντικά οφέλη για την άνθιση του τόπου μας.

Τέλος, ο Πρόεδρος του ΕΣΒ έθεσε έναν σφοδρό προβληματισμό για το μέλλον των μικρών επιχειρήσεων μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου και το ενδεχόμενο ενός τέταρτου lockdown , που θα ρημάξει την αγορά. Είναι αδήριτη ανάγκη η παροχή εργαλείων ρευστότητας, υπουργικές αποφάσεις με εγκυρότητα και πρόληψη, που θα αφορούν την αποπληρωμή των οφειλών με ρυθμίσεις ουσιαστικές κι όχι επιβαρύνσεις στις ήδη υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, μέτρα για τις επιταγές και απαλλαγή από την υποχρέωση επιστροφής των επιστρεπτέων καταβολών. Ο Βουλευτής κ. Μεϊκόπουλος Αλ συμμερίστηκε την αγωνία των εμπόρων και υποσχέθηκε να θέσει προτάσεις για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Δελτίο Τύπου

0

Η αιφνιδιαστική απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης για πρόωρη έναρξη των θερινών εκπτώσεων αποδεικνύει μέχρι και σήμερα ότι οι αρμόδιοι δεν αντιλαμβάνονται  τον τρόπο και τους κανόνες που λειτουργεί η εμπορική αγορά. Η υπουργική απόφαση  (ΦΕΚ Β’ 2885/02-07-2021) , η οποία ανακοινώθηκε όπως πάντα τελευταία στιγμή, αφήνει αδιευκρίνιστη τη λειτουργία της Κυριακής.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου όπως κάθε χρόνο προτείνει στα μέλη του να παραμείνουν κλειστά την Κυριακή των θερινών εκπτώσεων κατά το μήνα Ιούλιο, γιατί η κυριακάτικη λειτουργία τους θερινούς μήνες είναι άσκοπη και δεν συνεισφέρει οικονομικά στα ταμεία των καταστημάτων.

Μέχρι και σήμερα, περιμένουμε διευκρινιστικές απαντήσεις από τους αρμόδιους αλλά το έχουμε ξαναδεί να βγαίνουν αποφάσεις τελευταία στιγμή. Η κατάσταση αυτή μόνο αναστάτωση προκαλεί στην αγορά, όπως φαίνεται από τα καθημερινά τηλεφωνήματα, που δεχόμαστε από τα μέλη μας.

Όποια κι αν είναι η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης για προαιρετική λειτουργία  της 11ης ή της 18ης Ιουλίου 2021, ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου προτείνει τα εμπορικά καταστήματα μέλη μας να παραμείνουν κλειστά όπως κάθε χρόνο.

Έναρξη Θερινών Εκπτώσεων 2021

0

Πριν λίγες ώρες το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι οι θερινές εκπτώσεις, εκτάκτως φέτος, θα ξεκινήσουν την ερχόμενη Δευτέρα, 5 Ιουλίου και θα διαρκέσουν για τον νομό Μαγνησίας έως την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021, ενώ η λήξη των εκπτώσεων Τρίτη, 31 Αυγούστου αφορά άλλους νομούς.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται συμπληρωματικά, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να είναι ακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014 «κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης». Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ το ποσοστό έκπτωσης έρχεται συμπληρωματικά και όχι μόνο του. Έχει παρατηρηθεί ότι, επιχειρηματίες μέλη, καλοπροαίρετα και στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης. Ωστόσο, η συγκεκριμένη πρακτική είναι παράνομη και επισύρει αυστηρές κυρώσεις. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους καταστηματάρχες, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν γενικευμένο ποσοστό έκπτωσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Για την προαιρετική λειτουργία της Κυριακής, ως θεσμοθετημένη Κυριακή στο πλαίσιο των τακτικών θερινών εκπτώσεων, αναμένουμε περισσότερες διευκρινήσεις από το νομοθετικό κείμενο και θα σας ενημερώσουμε ανάλογα.